Nakasero markt - Reisverslag uit Iganga, Oeganda van Mia Mathijssen - WaarBenJij.nu Nakasero markt - Reisverslag uit Iganga, Oeganda van Mia Mathijssen - WaarBenJij.nu

Nakasero markt

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

19 Oktober 2018 | Oeganda, Iganga

Vandaag alweer dag 3 en zin in tropisch fruit van de markt. Gisteren in de supermarkt gekeken wat de ananas, mango en andere vruchten kosten, zodat ik een richtprijs heb! Al snel merkte ik dat we in het betere gedeelte van de stad wonen. Hoe verder naar het centrum van Kampala hoe drukker het wordt en hoe smeriger! Ik loop langs het busstation, waar ook alle kleine taxibusjes samenkomen. Bij voorkeur zijn dat de plaatsen, waar je goed op je spullen moet letten. Op mijn telefoontje heb ik de route vastgelegd hoe ik naar de markt moet lopen. Een voorbijgangster zag me kijken en vroeg me waar ik heen moest Ze zei, dat ik mijn telefoon beter in mijn tas kon opbergen en wees me de weg! De markt zag er verschrikkelijk smerig uit. Ik heb er nog wel een ananas gekocht, maar de vraagprijs begon met het dubbele van de supermarktprijs en de mango's heb ik maar weer teruggelegd. Ik voelde me niet zo safe! Nog snel een paar foto's maken en wegwezen! Geprobeerd de mensen niet op de foto te zetten, maar dat lukt natuurlijk niet. Ik werd uitgescholden en realiseerde me, dat in het Oost Afrika not done is om ongevraagd foto's te nemen. Hoewel ik diverse mensen met een mobieltje foto' s van mij heb zien maken :). Al met al was ik blij weer ongeschonden op de terugweg te zijn! De rest van het fruit koop ik wel weer in de supermarkt. Thuisgekomen hoorde ik andere vogelgeluiden dan eerder. En jawel, prachtige blauwe vogels in de boom voor me. Genieten! Ondertussen komt de huishoudelijk hulp, die bij het apartement hoort, schoonmaken. Wat een luxe weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Actief sinds 17 Okt. 2018
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 3317

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2018 - 08 November 2018

Afrika, het continent waar mijn hart ligt.

Landen bezocht: